Thursday, April 3, 2008

Semalam Punye Citer

Semalam 3/4/2008 aku balik Alor Gajah, Melaka bersihkan rumah sebab ada org nak sewa. dalam kul 11.30 pg aku pecut balik sama2 dengan wife dan anak sulung aku. 2 org lagi anak aku tinggal kat taska. Kalau bawa 2 orang tu nanti tak jadi keje lak aku. Aku sampai lebih kurang dalam kul 1 tengahari. lalang tepi rumah dah tinggi. Tup-tup hujan la pulak tergendela misi aku yang pertama nak mesin rumput. So aku ngan wife aku kemas la apa yang patut kat dalam rumah aku tu. Bila hujan dah renyai aku pun start mesin rumput. Pastu penyewa aku datang ngan bawak KFC lagi tu. Sebenarnya penyewa nih kawan baik wife aku, dia pun bujang lagi so aku tak risau lah rumah aku rosak ke apa. boleh la jugak dia tengok2kan rumah aku. Sewa dalam RM400 o.k la walaupun kurang dari aku byr bulan. daripada rumah tu dibiarkan kosong. Buah mangga depan rumah aku pun dah makin besar. aku rasa cam die berbuah sepanjang tahun la pulak. Aku tak tau spesis apa mangga nih sebab sebiji buah dia boleh cecah 3 kg. Waktu aku beli rumah nih pokok memang dah ada ditanam owner lama. Dah siap angkut brg yang tinggal masuk dalam citra (penuh gak le belakang tu) aku pun cabut balik Desa pinggiran Putra lebih kurang kul 6 ptg aku sampai. Alhamdullillah selamat semuanya. Opss.. sebelum aku balik sempat lagi aku promote Unit Trust kat member wife aku tu, mana tau nak jadi rezeki ...amin..Sekian

No comments: