Wednesday, March 26, 2008

Jom Positifkan Minda

Assalammualaikum, Kali nih aku nak berkongsi pendapat aku berkenaan positif minda. Selalu sangat kita dengar benda nih. kalau kita baca buku motivasi atau dengar tape motivasi memang banyak yang menceritakan berkenaan topik ni. Malah ramai org yang telah berjaya pun kata look at positive side walaupun benda tu kita tak suka. Kalau kita pk2kan balik dan bandingkan ngan agama Islam itu sendiri yang selalu suruh kita buat baik cth sedekah dan berbagai lagi. Kemudian akan ada pertalian lak dengan apa yang berlaku, selalu kita dengar dari orang yang beriman ada hikmah dari setiap kejadian tu. Ini pun salah satu cara kita nak positifkan diri. Dalam kontek buat sale lak kalau tak dapat closed deal anggaplah ia satu kejayaan anda berkongsi ilmu yang selama ini mungkin customer tak tau so secara tak langsung kita akan berasa lebih seronok. Satu lagi pada pendapat aku jgn selalu buat alasan walaupun kekadang memang kita nak bagi alasan termasuklah aku. Nak ubah tabiat bukannya mudah cubalah sikit kalau diizinkan Allah tercapai gak apa yang kita impikan. Yang penting Fokus, Usaha, Berdoa dan Tawakal. Bila kita sentiasa positif pasti tenaga yang datang pada kita pun yang positif dan jalan yang kita usahakan pun akan nampak lebih jelas. Harap korang paham ler ape yang aku cuba nak sampaikan. wassalam

No comments: