Thursday, July 10, 2008

Insuran dan Penolakan

Assalammualaikum, Kali ni nak citer berkenaan insuran dan penolakan yang biasa aku hadapi. Memang sebenarnya ramai lagi orang kita yang masih kurang paham berkenaan insuran dan kepentingannya......antara jawapan yang selalu aku dapat antaranya adalah aku tak pernah masuk hospital pun selama nih, keluarga aku sihat, aku bukan tak nak tapi tunggu dulu lah, duit tu tak boleh nak kuarkan dan sebagainya....... sememangnya kau tak nafikan apa yang client ckp tu memang betul sebabnya derang tak benar2 faham keperluannya.....sebenarnya insuran nih bukan kena tunggu masuk hospital baru nak masuk.....waktu tu dah terlambat...... keluarga semua sihat2 tapi dapat ke kita agak 20 tahun akan datang......duit tak boleh kuarkan....ni pun salah gak boleh dikuarkan tapi ada la T&C sebabnya dia tak sama macam kita simpan dalam bank......... tapi majoriti client aku bila aku citer baru derang terangguk faham dan masuk insuran..... conclusion yang aku bleh buat sebenarnya org kita bkn tak nak masuk tetapi mungkin info berkenaan pelan2 insuran yang kurang.......... Sebenarnya insuran nih boleh lah dianggap sebagai bumbung rumah....kalau tak de bumbung hujan habis basah......cthnya.....bagi yang dah berkahwin pastu lak beli rumah atas nama isteri tup....tup...berlaku kematian atau kemalangan yang menyebabkan hilang upaya (mintak dijauhkan) macamana nak bayar rumah dulu berdua bayar sekarang sorang...so disini pun dah bleh tengok kepentingannya sebagai pelindungan dlm waktu yang kita tak sangka......kalau nak lebih jelas lagi sma je kat aku aku akan beri penerangan secara percuma......nak masuk ke tak perkara kedua....yang penting aku dapat berkongsi ilmu dgn korang semua..........SMS:013-380 5814

No comments: